Panika zakupowa

Z Encyklopedia Nowoczesnego Survivalu
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Z paniką zakupową mamy do czynienia w momencie, w którym jakiś czynnik zewnętrzny powoduje, że ludzie ruszają do sklepów, kupować różne produkty.

Może ona dotyczyć pojedynczych produktów, na przykład cukru lub paliw, gdy doniesienia medialne każą przewidywać nagły i gwałtowny wzrost ich cen.

Panika zakupowa może dotyczyć również całych grup produktów, albo wręcz znacznej części asortymentu sklepów, gdy ludzie chcą w krótkim czasie przygotować się na zapowiadany i mający nadejść niedługo kataklizm (np. atak mrozu lub śnieżycę, która może odciąć ich od świata). Można jej uniknąć przygotowując sobie w domu odpowiednie do danych potrzeb i warunków zapasy

Istnieje od lat lista top 100 produktów, które rzekomo mają ulec wykupieniu w razie jakiejś sytuacji kryzysowej. Lista najprawdopodobniej została stworzona w USA, choć ma uwzględniać wnioski wyciągnięte z kryzysu w Argentynie i wojny w Jugosławii. Nie odnosi się ona jednak w pełni do polskich warunków.

Poniżej znajduje się jej adaptacja na polskie warunki.

  1. pozycja pierwsza
  2. pozycja druga
  3. pozycja trzecia
  4. czwarta
  5. piąta